- 01 Ноябрь 2020
ISSN 2226-5260 (Print)
Санкт-Петербургский государственный университет HORIZON Феноменологические исследования STUDIEN ZUR PHÄNOMENOLOGIE
ТОМ 9, №2 2020 |
СПЕЦИАЛЬНЫЙ ВЫПУСК
ФИЛОСОФИЯ РОМАНА ИНГАРДЕНА: НОВЫЕ ПЕРСПЕКТИВЫ
Выпускающие редакторы:
ВИТОЛЬД ПЛОТКА (Варшавский университет)
ТОМАС БЁРН (Университет Макао)
СОДЕРЖАНИЕ
I. ИССЛЕДОВАНИЯ
INTRODUCTION: ROMAN INGARDEN’S PHILOSOPHY RECONSIDERED |
489-494 |
DOI : 10.21638/2226-5260-2020-9-2-489-494 |
EMPATHY AND THE EMOTIONAL COEXPERIENCING IN THE AESTHETIC EXPERIENCE |
495-512 |
DOI : 10.21638/2226-5260-2020-9-2-495-512 |
INGARDEN’S HUSSERL: A CRITICAL ASSESSMENT OF THE 1915 REWIEW OF THE LOGICAL INVESTIGATIONS |
513-531 |
DOI : 10.21638/2226-5260-2020-9-2-513-531 |
THE INGARDENIAN DISTINCTION BETWEEN INSEPARABILITY AND DEPENDENCE: HISTORICAL AND SYSTEMATIC CONSIDERATIONS |
532-551 |
DOI : 10.21638/2226-5260-2020-9-2-532-551 |
BEYOND ONTOLOGY: ON BLAUSTEIN’S RECONSIDERATION OF INGARDEN’S AESTHETICS |
552-578 |
DOI : 10.21638/2226-5260-2020-9-2-552-578 |
THE INFLUENCE OF EDITH STEIN ON INGARDEN’S CONCEPT OF PERSON AND SOUL (CONTROVERSY OVER THE EXISTENCE OF THE WORLD, § 78) |
579-600 |
DOI : 10.21638/2226-5260-2020-9-2-579-600 |
ZUR ROMAN INGARDENS AUFFASSUNG DER ONTISCHEN FUNDAMENTE DER VERANTWORTUNG: DIE VERANTWORTUNG ALS FUNDAMENT DER ONTOLOGIE? |
601-618 |
DOI : 10.21638/2226-5260-2020-9-2-601-618 |
VIRTUAL OBJECTS: BECOMING REAL |
619-639 |
DOI : 10.21638/2226-5260-2020-9-2-619-639 |
REVISITING INGARDEN’S THEORETICAL BIOLOGICAL ACCOUNT OF THE LITERARY WORK OF ART: IS THE COMPUTER GAME AN “ORGANISM”? |
640-661 |
DOI : 10.21638/2226-5260-2020-9-2-640-661 |
ROMAN INGARDEN’S CONTRIBUTION TO SOLVING THE ONTOLOGICAL AND METHODOLOGICAL PROBLEMS OF PHENOMENOLOGY OF MUSIC |
662-682 |
DOI : 10.21638/2226-5260-2020-9-2-662-682 |
ROMAN INGARDEN’S CONCEPT OF THE FILMIC WORK OF ART: STRATA, SOUND, SPECTACLE |
683-702 |
DOI : 10.21638/2226-5260-2020-9-2-683-702 |
CHALLENGING INGARDEN’S “RADICAL” DISTINCTION BETWEEN THE REAL AND THE LITERARY |
703-728 |
DOI : 10.21638/2226-5260-2020-9-2-703-728 |
TIME AND ITS INDETERMINACY IN ROMAN INGARDEN’S CONCEPT OF THE LITERARY WORK OF ART |
729-748 |
DOI : 10.21638/2226-5260-2020-9-2-729-748 |
II. ПЕРЕВОДЫ И КОММЕНТАРИИ
МИР ЗА ОКНОМ: ПРЕДИСЛОВИЕ К ПЕРЕВОДУ СТАТЬИ МАРКА РИШИРА «ДЕФЕНЕСТРАЦИЯ» |
749-759 |
DOI : 10.21638/2226-5260-2020-9-2-749-759 |
ДЕФЕНЕСТРАЦИЯ (Перевод , ред. ) |
760-781 |
DOI : 10.21638/2226-5260-2020-9-2-760-781 |
Views 4357
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
" | |
Мы в социальных сетях: